Cases-Sydvestjysk sygehus
                               & UC Syd

285476390_105989228802734_7067287546604875138_n.png
285476390_105989228802734_7067287546604875138_n.png

UC Syd i Esbjerg er en af de uddannelsesinstitutioner i landet, der tilbyder sygeplejestudiet. En spændende og særdeles vigtig uddannelse, der klæder de studerende på til opgaver som at tage god hånd om borgere, samt at være rolig men samtidig at stå til ansvar i alvorlige og pressede situationer.

Der er ingen tvivl om at sygeplejerskerne udgør en vigtig rolle i samfundet, og der kan altid bruges flere! Det gælder både mænd og kvinder. Man oplever desværre en udbredt misforståelse om, at sygeplejefaget kun er for kvinder. Det er en tendens UC Syd kan bekræfte, da de mandlige studerende kun udgør 5% af deres sygeplejestudie. Det billede ønsker institutionen, i samarbejde med Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, at gøre op med - og ændre på! 

Med fokus på rekruttering af flere mandlige studerende, har vi hjulpet UC Syd og Sydvestjysk Sygehus med at filme og producere seks korte videoklip, som illustrerer hvilket liv man kan have med en karriere som sygeplejerske, og de muligheder uddannelsen bidrager til. Efterfølgende har vi sat skub i dem med en kampagne på tværs af sociale kanaler.

Først lagde vi, i samarbjede med UC Syd og Sydvestjysk Sygehus, en strategi for kampagnerne, hvor formålet var, at få så mange eksponeringer hos målgruppen som muligt. Når en del af målgruppen viste interesse i indholdet, sørgede vi for, at vedkommende med sikkerhed blev eksponeret for flere af annoncerne. Netop med formålet, at få vedkommende ind på UC Syds hjemmeside, hvor man kunne læse mere om uddannelsen og i bedste tilfælde skrive sig op. Kampagnerne kørte på henholdsvis; Snapchat, TikTok, Instagram, Facebook og Youtube. 

I løbet af blot en måned er videoklippene blevet vist 325.188 gange overfor en relevant målgruppe, hvor 923 personer har vist interesse for indholdet, og efterfølgende været inde på UC Syds hjemmeside. I Esbjerg har vi omkring 5-7 mandlige sygeplejestuderende om året, men i år og med kampagnen taget i betragtning er der kommet hele 9 mandlige studerende.

BRUGT BELØB

Kr. 12.809,49 

GNS. PRIS PR. VISNING

Kr. 0,039 

ANTAL VISNINGER

325.188

PAGE VIEW

923

287733461_119029977498659_3145045065057123132_n.jpeg

Vi er blevet taget i hånden igennem hele processen, og er nået ud til den ønskede målgruppe. Vi har fået en midtvejsrapport og en slutrapport som har dokumenteret visninger, klik og økonomien forbundet hermed.
Så en varm anbefaling herfra!

Design uden navn (1).png

Vil du læse mere om 
sygeplejestudiet på UC Syd?

BESØG DERES HJEMMESIDE

Marla.png

Skal du være vores næste succeshistorie?